Cim_42 Cim_42
Excursionismo | Prepirineo
Cim de la Gallina Pelada
Tipo de Entrada: RESEÑA | 7 Comentarios | 1 visitas

Sortida que ofereix unes excel·lents vistes de tot el que es el prepirineu; Rasos de Peguera, Port del Compte, Pedraforca, Serra del Cadí, es una ascensió fàcil i ràpida al punt culminant de la serra d'Ensija, per la seva boscosa vessant nord. Camí que passa per diverses fonts d'aigua permanent. Els principals atractius d'aquesta ascensió són la descoberta dels enormes rasos herbats que s'estenen per les parts altes del massís.

Refugi d

Grup els xiruques

ACCES:  agafem la C16 de Manresa - Berga - Túnel del Cadí, un quilòmetre avanç d'arribar a Guardiola de Berga passem un túnel i tot seguit hi ha l'encreuament de la   B-400 direcció  Massís del Pedraforca. Seguim la B-400 una vegada passat Saldes trobarem el coll de la Trapa, passem el coll i tot seguit trenquem a l'esquerra direcció Vallcebre, seguim la pista asfaltada (avanç  pista sense asfaltar) passem pel pla de Palomera i uns 300m després, just en un revolt a la esquerra hi ha el començament de la ascensió per la font Freda, al costat de la carretera trobarem petites zones per aparcar el cotxe.

Després d'aparcar el cotxe trobem l'indicador de la Font Freda i unes escales que ens porten a una zona preparada per fer pic-nic on hi ha la font, allà mateix veurem els indicadors per pujar al refugi d'Ensija .

DESNIVELL:  650m
  El principi del recorregut es bastant pronunciat i amb pedra desfermada, remuntem per la vora dreta del barranc de la font d'Ensija, passem quasi a tocar la font de l'Orri que raja amagada sota un roc. Cap als 1860m, el corriol abandona la rasa i s'enfila a buscar un contrafort (Planella Petita) pel llom del qual continua guanyant altitud. En arribar a un replà herbat (Planella Gran) el camí desapareix momentàniament, cal seguir prat amunt, les fites i els rastres de corriol reapareixen aviat. El panorama cap al nord és magnífic. El corriol voreja una elevació de la carena i arriba a una coma desolada, tot seguit. Al davant s'estén la gran depressió del clot d'ensija. Tot seguit descobrim el refugi d'Ensija.

El refugi d'Ensija (2060m) a la vessant nord de la Gallina Pelada, compta amb 32 places guardades d'abril a octubre, o 6 places lliures sense guardar. Servei de menjars i begudes, calefacció, aigua, dutxes, llum, cuina, servei de guia. Propietat de la F.E.E.C.

La font d'Ensija, abundosa i ben arranjada, és al darrera del refugi. El camí, de nou fressat, passa per sobre del refugi i de la font i flanqueja amunt, cap a ponent,  el vessant de la muntanya. S'assoleix un coll molt marcat al peu de la Gallina Pelada, a la carena culminant. Només resta enfilar el dret rampant, que condueix directe al cim.

Jaume

Enviado por Ana el Thursday 1 de November de 2007

“Recomendado para excursionistas poco experimentados como yo!!

Enviado por Miquel Mota el Friday 26 de February de 2010

“una vegada assolit el cim de la gallina per tornar, nosaltres, al passar per el refugi, varem continuar per la carena i varem pujar a la creu de ferro, alla dos turons mes es pot baixar per una canal, de bon baixar que enllaça al torrent i baixa
sense problemas a la carretera, ( 1 ó 1,5 klm mes amunt d´on teniem el cotxe)
per cert va ser per setembre i varem trovar molts rovellons.-”
Enviado por Alexandre el Sunday 4 de July de 2010

“Quan vares tardar a fer tot el recorregut?Respecte a la dificultat, és abrupte el camí?”
Enviado por Cim_42 el Tuesday 6 de July de 2010

“ En unes 3-4 hores et plantes al cim, el camí es molt maco i sense cap dificultat.
Es una ruta ideal per els que s'iniciem.”
Enviado por Quim el Tuesday 10 de July de 2012

“Jo L'he fet avui mateix, 10 de Juliol, i he fet el cami al revès del que explica el Miquel, Començant cap a la creu de ferro i empalmant amb el refugi, fins al cim.
I per baixar, per on comenteu que veu pujar vosaltres.

Sigui com sigui, val la pena pujar a la carena per veure les vistes!”
Enviado por Cim_42 el Wednesday 11 de July de 2012

“ Nosaltres vam pujar per la ruta normal que es per la Font Freda però considero que totes les rutes estan molt bé i tal com tu dius les vistes son impressionants ”
Enviado por Marta el Monday 23 de July de 2012

“Bones! nosaltres el vam fer aquest cap de setmana, i de la Font al Refugi hi vam estar 1h i fins la Gallina Pelada uns 25'. El principi del camí, ple de pedres, és xulíssim! i les vistes des de dalt impressionants!”